Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció | Budapesti Metropolitan Egyetem

Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció

Kulcsár Noémi és Grotte Judit oktatóink kutatásából kiderül, hogy a turizmus jelenleg legmeghatározóbb fogyasztói csoportja, az Y és a Z generáció elsősorban az élményeket keresi utazásai során, és egyértelműen leteszi voksát a digitális megoldások mellett. 

Saját kutatásban vizsgálták az Y és Z generációs fiatalok – azaz az 1980-1994 között született ún. Millenárisok, és az 1995-2000 között született digitális bennszülötteknek is nevezett korosztály – utazási szokásait a METU Turizmus-vendéglátás szakjának oktatói. A több mint 300 fős, a hallgatók körében végzett kutatás azt mérte fel, milyen elvárásokat támaszt a korosztály a szállodákkal szemben és mi jelent számukra értéket utazásaik során.

A felmérés eredményei szerint a korosztály legnagyobb hányada elsősorban üdülési és pihenési célból utazott az elmúlt fél évben. A második leggyakoribb utazási cél pedig a városlátogatás volt,  amelyet valószínűleg az is elősegített, hogy a fapados repülőjáratoknak hála egyre kedvezményesebb áron érhetőek el az európai nagyvárosok.

A megkérdezettek körében a kétéjszakás utazások voltak a legnépszerűbbek és az is kiderült a kérdőívekből, hogy a hostelek ideje már lejárt az Y és Z generáció körében. Ennek leginkább az az oka, hogy a fiatalok többsége már meg tudja fizetni a magasabb kategóriájú szálláshelyeket, hiszen egyetemi éveik alatt is dolgoznak. A szálloda kiválasztásánál legfontosabb szempont a korosztály számára a szobák és belső terek tisztasága, rendezettsége, illetve a barátságos személyzet és a biztonság. 

Az Y és a Z generáció tagjai is a különleges, egyedi programokat és szolgáltatásokat keresik, elégedettségüket pedig megszerzett élményeik befolyásolják. Folyamatosan kutatják a digitális eszközhasználat lehetőségeit, élményeiket pedig azonnal megosztják a közösségi oldalakon. „2020-ra a Z generáció alkotja majd a világ vásárlóinak 40 százalékát, a megszólításukhoz pedig a szállodáknak is változtatniuk kell az eddig megszokott módszereken” – mondta Kulcsár Noémi, Turizmus-vendéglátás alapszakunk szakvezetője.

A témában kiadott sajtóközleményünk ITT olvasható.


2019. 03. 22.

Hírek

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

foto20240502

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan …

Művészet
METU X Artus Stúdió előadás: Kérész Művek 81. - Hasítunk

A Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói és az Artus közös performansza

metuartus1

METU X Artus Stúdió előadás: Kérész Művek 81. - Hasítunk

A Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói és az Artus közös performansza …

Művészet
Művészet
Kopátsy Sándor: KOPP! - pályázat díjazottak

uj kopp hir

Kopátsy Sándor: KOPP! - pályázat díjazottak

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
A METU oktatóinak előadása a XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

A METU oktatóinak előadása a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem által szervezett XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

médiakonfeneciahircsempe

A METU oktatóinak előadása a XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

A METU oktatóinak előadása a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem által szervezett …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
METU Craft and Design / The future generation kiállítás nyílt

METU Craft and Design / The future generation kiállítás nyílt

fise hircsempe

METU Craft and Design / The future generation kiállítás nyílt

METU Craft and Design / The future generation kiállítás nyílt …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Kiemelkedő eredmények az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar TDK kari fordulóján

Nagy Lajos király úti kampuszunkon idén is nagy sikert ért el Tudományos Diákköri Konferenciánk, melynek megrendezésére április 19-én került sor...

tdkcsempeutókomm

Kiemelkedő eredmények az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar TDK kari fordulóján

Nagy Lajos király úti kampuszunkon idén is nagy sikert &eac …

KommunikációTurizmusÜzlet
Üzlet
A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálás

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálásStratégiai megállapodást kötött a METU és a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók SzövetségeA Budapesti Metropolitan Egyetem - mint az ország legnagyobb magánegyeteme - hosszútávú együttműködésről írt alá megállapodást a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségével...

1232131525

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálás

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletf …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Jelölj minket 1. helyen 2024.07.10-ig!

sorredncsemplány

Jelölj minket 1. helyen 2024.07.10-ig!

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...